Wednesday, November 30, 2011

music is my life...

úplná pravda. Neviem si predstaviť žiť vo svete, v ktorom by neexistovala hudba. Niekedy ma nejaká pesnička osloví až tak, že sa jej neviem "zbaviť" aj niekoľko týždňov. Áno v hudbe je veľká sila. Občas sa mi stane, že počujem nejakú skladbu a viem si úplne do detailu vybaviť situáciu, kedy som túto hudbu počúvala, dokonca aj vôňu a farby, ktoré boli vtedy okolo.

Hudba mi veľa krát pomohla, občas len tak sa naštartovať na deň, ale boli chvíle, keď mi pomohla vyjadriť samú seba, keď som mala v hlave zmätok, alebo som prežívala smútok, ktorý sa nedal opísať slovami. Môjmu dobrému známemu som minule povedala, že by som nevedela žiť svoj život s niekým, kto nemá vzťah k hudbe. A vážne. Som úplne šťastný človek, lebo môj muž má vyberaný vkus, čo sa týka hudby. Nepatrí k tzv. "čozahrárádiotosamipáči", ľuďom.

Teraz sa to v médiách hemží všeličím. Z niektorých skladieb cítim tlak komercie, a nutnosti niečo zložiť a vydať. Je jeden naozaj krásny príbeh v Biblii, ktorý je dôkazom toho, že hudba má veľkú silu. Kráľ Saul podľa Biblie trpel "zlým duchom", a tak poslal svojich služobníkov po Dávida, ktorý hral na harfe. Keď mu Dávid hral, Saulovi bolo lepšie. Naozaj verím, že budem ešte veľa krát počuť niečo, čo má hĺbku a silu. Tento môj článoček je taký dosť obyčajný, ale skúste si popritom, ako ho budete čítať pustiť niečo naozaj krásne a to už len bude sila.

No comments: